Activiteiten beginnend met S

Samen oefenen

Samen oefenen

Heb je als leerkracht ergens onder het stof een instrument liggen, waar je graag wat mee zou willen doen, maar het oefenen komt er niet van? Gebruik het dan om met de kinderen bijvoorbeeld de tafeltjes te oefenen of voor andere automatiseeroefeningen.

Naar de les
  • Muziekknap: Gemiddeld
  • Groepen: Groep 1-2 | Groep 3-4 | Groep 5-6 | Groep 7-8
  • Tijdsduur: 10 minuten
  • Maker: OBS Het Maasveld
  • Online: 16 juni 2016
  • Categorie: : Groep 1-2 | Energizers | Groep 3-4 | Groep 5-6 | Groep 7-8

Samenstellen

Samenstellen

Leerlingen gaan op een muzikale manier aan de slag met spellingsregels die horen bij het samenstellen van woorden.

Naar de les
  • Muziekknap: Gemiddeld
  • Groepen: Groep 7-8
  • Tijdsduur: 60 minuten
  • Maker: Linda Timmermans
  • Online: 04 mei 2017
  • Categorie: : Lessen Taalverhaal | Taal | Groep 7-8

ShuttleBOOMtest

ShuttleBOOMtest

In de gymzaal. Welke Boomwahcker hoor je? Een korte en makkelijke activiteit om het muzikale gehoor te oefenen. Tevens een alternatief voor de shuttleruntest.

Naar de les
  • Muziekknap: Makkelijk
  • Groepen: Groep 1-2 | Groep 3-4 | Groep 5-6 | Groep 7-8
  • Tijdsduur: 10 minuten
  • Maker: Sebastiaan Brussee
  • Online: 18 januari 2016
  • Categorie: : Groep 1-2 | Energizers | Groep 3-4 | Groep 5-6 | Groep 7-8

Sounddesign Realtime

Sounddesign Realtime

Sounddesign in de klas. Aan de hand van een geluidenlijst en een animatiefilm met aanwijzingen en instructies maakt de klas geluid bij een film.

Naar de les
  • Muziekknap: Gemiddeld
  • Groepen: Groep 7-8
  • Tijdsduur: 30 minuten
  • Maker: Frank Tellings
  • Online: 24 januari 2016
  • Categorie: : Groep 7-8 | Natuur

Speel je eigen verhaal!

Speel je eigen verhaal!

De kinderen maken hun eigen verhaal met zelfbedachte personages en zelfbedachte geluiden. Als ware vertellers en muzikanten gaan zij hun eigen verhaal oefenen en natuurlijk laten zien én horen aan de klas!

Naar de les
  • Muziekknap: Makkelijk
  • Groepen: Groep 3-4
  • Tijdsduur: 60 minuten
  • Maker: Mirriam Roodbeen
  • Online: 04 januari 2017
  • Categorie: : Verhalen in je buik

Speel je mee?

Speel je mee?

Het lied wat we in deze les leren is een lied uit Dansspetters III en heet 'spelen op straat'. Met welk speelgoed zouden Romeinse kinderen vroeger gespeeld hebben? Sommige spelletjes doen we nu nóg! De kinderen zingen hierover een lied met bewegingsactiviteiten.

Naar de les
  • Muziekknap: Eenvoudig
  • Groepen: Groep 3-4
  • Tijdsduur: 40 minuten
  • Maker: Mirriam Roodbeen
  • Online: 13 oktober 2016
  • Categorie: : Jagers en Boeren | Groep 3-4 | Geschiedenis

Stukjes en beetjes – fietsjes en diefjes

Stukjes en beetjes – fietsjes en diefjes

In deze les staat de fiets centraal, de leerlingen leren een liedje over de fiets en gaan muziek maken met een echte fiets. Verder nog een 2e liedje over een fietsendief en een spreektekst hierover die kan worden uitgevoerd met 2 personen of 2 groepen.

Naar de les
  • Muziekknap: Gemiddeld
  • Groepen: Groep 3-4
  • Tijdsduur: 40 minuten
  • Maker: Harry Hendriks
  • Online: 21 maart 2017
  • Categorie: : Verkeer | Groep 3-4 | Taal | Geschiedenis | Bouwen | Leren voor later