Activiteiten beginnend met L
Land achter de dijken
In deze les komen 2 liedjes aan bod die gaan over de dijken in Nederland, ze zijn verschillend van stijl, taalgebruik en opbouw. Naar de les- Muziekknap: Gemiddeld
- Groepen: Groep 5-6
- Tijdsduur: 50 minuten
- Online: 19 september 2016
- Categorie: : De aarde
Lang zal schimmeltje leven!
Happy birthday to you! Of toch niet? Eén groep, de 'verjaardagstaart', oefent het lied lang zal ze leven. Zij kiezen zélf wat zij hiervoor nodig hebben: boomwackers, xylofoons, hun stem, hun beatboxtalent, een ander instrument... De schimmels, de andere helft van de klas, hebben intussen een manier bedacht om langzaam dit nummer te overspoelen met vieze schimmel die het lied langzaam maar zeker onherkenbaar maakt!
Naar de les- Muziekknap: Gemiddeld
- Groepen: Groep 5-6
- Tijdsduur: 30 minuten
- Online: 26 oktober 2016
- Categorie: : Soorten | Groep 5-6 | Natuur
Later-als-ik-groot-ben-dans!
De kinderen denken na over bewegingen passend bij een beroep. Ze kiezen zelf muziek voor hun eigen later-als-ik-groot-ben-dans! In deze dans laten ze met hun bewegingen zien wat ze later willen worden. Ze oefenen deze dans goed op de muziek zodat ze 'm kunnen laten zien aan de klas! Kan de klas raden wat ze later willen worden?
Naar de les- Muziekknap: Eenvoudig
- Groepen: Groep 3-4
- Tijdsduur: 40 minuten
- Online: 21 november 2016
- Categorie: : Groep 3-4 | De mens als... wonen en werken | Aardrijkskunde
- Muziekknap: Eenvoudig
- Groepen: Groep 3-4
- Tijdsduur: 40 minuten
- Online: 29 maart 2017
- Categorie: : Lessen Taalverhaal | Groep 3-4 | Taal
Leven en zweven in de Ruimte - Picture your Planet
In deze les komen planeten aan bod. Ons sterrenstelsel heet de melkweg en bestaat uit 8 planeten die in een baan rond de zon draaien. Mercurius staat het dichtst bij de zon, gevolgd door Venus, de Aarde, Mars, Jupiter, Saturnus, Uranus en Neptunus. Deze les geeft inzicht in de planeten in ons zonnestelsel en bevat een luister-/tekenopdracht als muzikale component.
Naar de les- Muziekknap: Eenvoudig
- Groepen: Groep 5-6
- Tijdsduur: 40 minuten
- Online: 12 januari 2017
- Categorie: : Tijd en ruimte | Omgeving
Levend Memory
Twee kinderen staan op de gang. De kinderen in de groep vormen tweetallen. Ieder tweetal klapt een zelfde ritme, zingt een zelfde liedje etc. Kinderen op de gang proberen om beurten de setjes bij elkaar te zoeken. Setje goed, nog een keer raden. Op dezelfde manier zoals Memory gespeeld wordt.
Naar de les- Muziekknap: Makkelijk
- Groepen: Groep 5-6 | Groep 7-8
- Tijdsduur: 10 minuten
- Online: 20 september 2016
- Categorie: : Energizers | Groep 5-6 | Groep 7-8
Levende spiegel
Deze les is om de kinderen te laten ontspannen na het harde werken van de hele ochtend/middag.
Naar de les- Muziekknap: Eenvoudig
- Groepen: Groep 3-4
- Tijdsduur: 10 minuten
- Online: 03 juni 2016
- Categorie: : Energizers | Groep 3-4
Luid en DUIDELIJK!
Leerlingen leren d.m.v. een muzikale activiteit leenwoorden juist uitspreken.
Naar de les- Muziekknap: Gemiddeld
- Groepen: Groep 7-8
- Tijdsduur: 60 minuten
- Online: 04 mei 2017
- Categorie: : Lessen Taalverhaal | Taal | Groep 7-8
Luisterspiegels
In drietallen doen kinderen geluiden die ze maken van elkaar zo exact mogelijk na. Hoe lang kan de reeks geluiden zijn die je na kunt doen?
Naar de les- Muziekknap: Eenvoudig
- Groepen: Groep 3-4 | Groep 5-6 | Groep 7-8
- Tijdsduur: 30 minuten
- Online: 29 mei 2017
- Categorie: : Energizers | Groep 3-4 | Groep 5-6 | Groep 7-8 | Natuur